Friday 10 June 2011

YOU WILL LEARN YOUR FRENCH CONJUGAISONS!!!!!!

Apprendre 
I learn
J’apprends
I am learning
  • J’apprends
  • Je suis en train d’apprendre
I’m about to learn
Je suis sur le point d’apprendre
I am going to learn
Je vais apprendre
I was going to learn
J’allais apprendre
I have just learnt
Je viens d’apprendre
I had just learnt
Je venais d’apprendre
  • I learnt
  • I have learnt
J’ai appris
I was learning
J’apprenais
I had learnt
J’avais appris
I was going to learn
J’allais apprendre
I had just learnt
Je venais d’apprendre
I will learn
J’apprendrai
I will have learnt
J’aurai appris


I can learn
Je peux apprendre
I want to learn
Je veux apprendre
I must learn
Je dois apprendre
I will be able to learn
Je pourrai apprendre
I wanted to learn
  • Je voulais apprendre
  • J’ai voulu apprendre
I had to learn
  • Je devais apprendre
  • J’ai dû apprendre
I would learn
Allegedly, I learnt ( anti libel tense)
    • J’apprendrais


I would have learnt
J’aurais  appris
I would want to learn/ I would like
Je voudrais apprendre
I would have liked to learn
J’aurais voulu apprendre
I should learn
Je devrais apprendre
I should have learnt
J’aurais dû apprendre
I could learn
Je pourrais apprendre
I could  have learnt
J’aurais pu apprendre

No comments:

Post a Comment